کمتر کسی هست که با بیماری دیابت آشنا نباشد. دیابت همانند دیگر انواع بیماری‌ها می‌تواند عوارضی برای افراد به دنبال داشته باشد که از شایع‌ترین آن‌ها می‌توان به ایجاد زخم در پا اشاره کرد. عدم درمان به موقع و یا استفاده از روش های درمانی غلط می‌تواند منجر به قطع شدن پا و حتی مرگ افراد ‌شود. اگرچه با رژیم، ورزش و یا تزریق انسولین بتوان دیابت را کنترل کرد، اما امکان‌ درمان زخم دیابتی با کمک آن‌ها وجود ندارد. استفاده از پانسمان‌های تخصصی و نوین یکی از متداول‌ترین و مؤثرترین روش‌های درمان این معضل است.

  • ویژگی‌های پانسمان زخم پای دیابتی: هزینه مناسب، وجود منافذ و امکان ردوبدل هوا، ایجاد محیط مرطوب برای زخم، عدم جای‌گذاری بقایا در محل زخم، تعویض و کاربرد آسان، دارای مصارف خانگی،  قابلیت جذب و مدیریت مناسب از اگزودای زخم
  • انواع پانسمان زخم پای دیابتی: هیدروژل، هیدروکلوئید، فوم، آلژینات و آلژینات‌های نقره
  • قیمت پانسمان زخم دیابتی: قیمت آن با توجه به عواملی چون نوع پانسمان تعیین می‌شود.
از مناسب‌‌‌‌ترین تا بهترین پانسمان زخم دیابتی

درمان زخم پای دیابتی با پانسمان‌های پیشرفته و نوین

در گذشته، از گاز، بانداژ و پماد برای ترمیم زخم دیابتی استفاده می‌شد که این شیوه سنتی دارای معایبی بود. مقرون به صرفه نبودن یکی از مشکلات این روش است، زیرا پانسمان نیاز به تعویض مکرر دارد. علاوه بر آن، گاز به زخم می‌چسبد و هنگام برداشتن بقایایی از خود در محل زخم برجای می‌گذارد.

برای حل این مشکلات، پانسمان‌های پیشرفته و نوین برای زخم دیابتی به بازار عرضه شدند که نه تنها معایب استفاده از شیوه سنتی را رفع می‌کنند بلکه دارای فواید زیادی نیز می‌باشند. در عین حال، این روش‌ها به اندازه کافی نمی‌توانند معضلات اضافی در زخم‌های دیابتی را برطرف نمایند، لذا نیاز به مداخلات پیچیده‌تری برای درمان موفق‌تر می‌باشد.

مهم‌ترین انواع پانسمان زخم پای دیابتی

پانسمانی که برای درمان زخم‌ دیابتی استفاده می‌شود یکی از انواع پانسمان‌های پیشرفته و نوین است که از ویژگی‌هایی چون استریل بودن، فراهم آوردن محیطی مرطوب برای درمان زخم، عایق حرارتی بودن، قیمت مناسب، نفوذپذیری به هوا، کاهش عفونت زخم، عدم چسبندگی به زخم، تعویض آسان و راحت، حذف مؤثر اگزودای زخم، امکان مشاهده زخم و عدم برجای گذاشتن بقایا در محل زخم برخوردار است.

با توجه به متفاوت بودن انواع زخم پای دیابتی نوع پانسمانی که برای آن‌ها استفاده می‌شود نیز متفاوت است. امروزه، انواع مختلفی پانسمان نوین زخم دیابتی در بازار موجود است که پانسمان‌های هیدروکلوئید، هیدروژل، فوم، آلژینات و آلژینات‌های نقره از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشند. این نوع پانسمان‌ها از تمامی خصوصیات بیان شده در بالا بهره‌مند هستند.

نحوه پانسمان زخم پای دیابتی

نحوه و چگونگی روش پانسمان زخم‌های دیابتی راحت و آسان است. برای انجام این کار ابتدا دست‌های خود را کاملاً تمیز کنید. سپس، زخم را با آب یا یک محلول شستشوی زخم پای دیابتی تمیز و خشک کنید. در نهایت، آن را پانسمان کنید. در صورت نیاز می‌توانید از پماد زخم پای دیابتی در محل زخم استفاده کنید. اما، بهترین پماد برای درمان زخم پای دیابتی چیست؟ در ادامه، به این موضوع می‌پردازیم.

انواع پماد برای درمان زخم پای دیابتی

پمادهای موضعی در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند که این موضوع یکی از فاکتورهای مؤثر بر قیمت پماد زخم دیابت است. کلوتریمازول، سیلور سولفادیازین، مترونیدازول و باسیتراسین زینک از مؤثرترین و بهترین پمادها برای زخم پای دیابتی به شمار می‌آیند. که بایستی حتما با مشاوره پزشک متخصص و درمانگران زخم و معاینه موضع زخم مورد استفاده قرار گیرد.

چسب زخم دیابتی

تا این بخش از مقاله به پانسمان‌ نوین زخم پای دیابتی به عنوان ابزاری مفید و کاربردی برای درمان زخم‌های موجود در پای افراد مبتلا به دیابت پرداختیم. پیشرفت‌های علم پزشکی در سال‌های اخیر باعث شده است تا شیوه‌های جدیدی برای درمان زخم دیابت به دنیا معرفی شود که یکی از این موارد، معرفی یک چسب زخم نوین است که می‌تواند در التیام زخم‌های دیابتی مؤثر واقع شود و بهبود آن‌ها را تسریع بخشد. این چسب از پروتئینی به نام لامینین ساخته می‌شود. پیش‌بینی می‌شود به دلیل پایین بودن هزینه این پروتئین قیمت چسب زخم دیابتی معرفی شده مقرون به صرفه باشد.

چگونگی درمان زخم دیابتی در منزل

بیماران عزیز بایستی بدین مهم توجه داشته باشند که موضع زخم در بیماران مبتلا به دیابت معمولاً دچار رفتار پیچیده‌ای است و زمان طولانی‌تری برای بهبودی در مقایسه با سایر زخم‌ها طی می‌کند. از این رو، می‌بایست در نظر داشت که اگر قرار است فرآیند درمان زخم دیابتی در منزل انجام شود تحت نظارت و دستورالعمل‌های تخصصی پزشکان و درمانگران زخم دنبال شود به گونه‌ای که مشاهدات در محل زخم با دقیق‌ترین پروتکل درمانی مدیریت شود.

قیمت و خرید پانسمان زخم دیابتی

مراکزی مختلفی در زمینه فروش پانسمان پای دیابتی فعالیت دارند. نکته‌ای که پیش از خرید این وسیله پزشکی می‌بایست به آن توجه کرد، کیفیت محصول است. استفاده از پانسمان‌های بی‌کیفیت نه تنها باعث ایجاد اختلال در روند درمان زخم دیابتی می‌گردد، بلکه باعث ایجاد عوارضی نظیر عفونت برای آن می‌گردد.

شرکت “بنیان تجارت تجر” یکی از تأمین کنندگان اصلی پانسمان زخم دیابت در ایران به شمار می‌آید که این محصول را از شرکت‌های معتبر و شناخته شده در جهان نظیر روزین مدیکال وارد و عرضه می‌کند. پانسمان‌های دیابتی روزین مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی تولید می‌شوند که از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و می‌توانند سلامتی مصرف‌کنندگان را تضمین کنند. علاوه بر کیفیت بسیار بالا، هزینه مقرون به صرفه‌ای دارند.

با توجه به نوسانات قیمت پانسمان زخم دیابتی ناشی از تغییرات عمده در نرخ ارز توصیه می‌شود پیش از خرید این محصول با کارشناسان مجموعه تماس حاصل نموده تا علاوه بر دریافت مشاوره رایگان در رابطه با آن، از قیمت پانسمان زخم دیابتی نیز مطلع گردید.

پانسمان‌های پیشرفته: ابزاری مؤثر برای درمان زخم دیابتی

با توجه به شایع شدن زخم پا در بیماران مبتلا به دیابت اهمیت یافتن راهی برای رفع این مشکل بیش از پیش افزایش یافته است. همانطور که بیان شد، پانسمان نوین زخم دیابتی به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد توانسته‌ است امیدها را برای حل این مشکل افزایش دهد. این نوع پانسمان‌ که گزینه‌ای ایده‌آل برای درمان زخم پای دیابتی در خانه محسوب می‌شود در انواع مختلفی تولید و قابل دسترس است.

در پایان، شما می‌توانید پاسخ سؤالات خود پیرامون این موضوع از کارشناسان مجموعه دریافت کنید. هم‌چنین، این عزیزان آماده دریافت نظرات و پیشنهادات شما از طریق بخش “بیان دیدگاه‌ها” هستند.

سوالات متداول

بسته به شرایط زخم مدت زمان تعویض پانسمان می‌تواند متفاوت باشد. اما، پانسمان به طور معمول بایستی در هفته 1 تا 3 بار تعویض شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...
تماس با کارشناسان فروش