مراقبت های پزشکی, مقالات

تفاوت پانسمان هیدروکلوئید نازک و ضخیم

تفاوت پانسمان هیدروکلوئید نازک و ضخیم

امروزه پانسمان‌های پیشرفته به یکی از ابزارهای مؤثر در جهت مدیریت درمان زخم تبدیل شده‌اند، که انواع مختلفی از آن به دنیا عرضه شده است، که پانسمان هیدروکلوئید یکی از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین آن‌هاست. این پانسمان از دو بخش هیدروفیلیک (آب دوست) و هیدروفوبیک (آب گریز) تشکیل می‌گردد.

هیدروفیلیک (آب دوست)

بخش آب دوست که به عنوان لایه داخلی پانسمان عمل می‌کند حاوی ذرات کلوئیدی نظیر ژلاتین و پکتین بوده که در اثر تماس با اگزودا (ترشحات) زخم به ماده‌ای ژل مانند تبدیل می‌شود. این ماده نقش مهمی در جلوگیری از ورود عوامل بیماری‌زا به زخم ایفا می‌کند و با ایجاد یک محیط مرطوب برای زخم زمینه بهبودی آن را فراهم می‌کند.

هیدروفوبیک (آب گریز)

لایه خارجی پانسمان فیلمی از جنس پلی اورتان می‌باشد، که بخش آب گریز پانسمان را تشکیل داده و نسبت به ترشحات و باکتری‌ها نفوذناپذیر است.

پانسمان هیدروکلوئید دارای ویژگی‌هایی می‌باشد. نسبت به بخار آب، اکسیژن و باکتری نفوذناپذیر است. به زخم نمی‌چسبد و بدون این‌که بافت گرانول زیرین بافت پاره شود از روی زخم جدا می‌شود. قابل استفاده برای زخم‌ها با ترشحات کم تا متوسط می‌باشد. مدت زمان ماندگاری پانسمان بر روی زخم در صورتی که زخم زیاد مرطوب نباشد، 3 تا 4 روز است. این محصول به دو صورت پانسمان هیدروکلوئید نازک و ضخیم موجود می‌باشد.

پانسمان هیدروکلوئید نازک

مدل نازک پانسمان‌ هیدروکلوئیدی اساساً شبیه به پانسمان‌های فیلم نیمه‌تراوا استاندارد می‌باشد و برای استفاده به عنوان پانسمان ثانویه مناسب‌تر است. از این نوع پانسمان می‌توان برای سوختگی‌های سطحی، سوختگی‌ها با ضخامت کم، زخم بستر و خراشیدگی‌های پوست استفاده کرد.

پانسمان هیدروکلوئید ضخیم

مدل ضخیم پانسمان هیدروکلوئید برای زخم‌های سوختگی شدید، زخم بستر، زخم‌های ناشی از خراشیدگی و دبریدمان اتولیتیک مناسب می‌باشد. از این نوع پانسمان می‌توان هم به عنوان پانسمان اولیه و هم پانسمان ثانویه برای زخم ها با ترشحات کم تا متوسط استفاده کرد.

شرکت “بنیان تجارت تجر” یکی از واردکنندگان اصلی پانسمان‌های هیدروکلوئیدی نازک و ضخیم در ایران می‌باشد. پانسمان‌های این شرکت از برندهای شناخته شده در جهان نظیر روزین مدیکال تأمین می‌شوند تا از این طریق توانسته باشیم محصولاتی با کیفیت فوق‌العاده در اختیار مصرف کنندگان قرار داده باشیم. علاوه بر کیفیت فوق‌العاده، پانسمان‌های برند روزین مدیکال از قیمت مقرون به صرفه‌ای برخوردار هستند. به دلیل نوسانات نرخ ارز و تغییرات زیاد در قیمت محصولات پزشکی، از خریداران محترم تقاضا می‌شود در صورت تمایل به خرید این محصول با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایند تا از قیمت به روز پانسمان‌های هیدروکلوئیدی نازک و ضخیم مطلع گردند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *